Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Facilitating Academic Writing in Postgraduate Medical Education: Tips for Instructors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F15%3A00084478" target="_blank" >RIV/00216224:14640/15:00084478 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.englishforhealthcare.com/programme-1/" target="_blank" >http://www.englishforhealthcare.com/programme-1/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Facilitating Academic Writing in Postgraduate Medical Education: Tips for Instructors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The workshop will offer participants a number of tips for teaching academic writing to postgraduate medical students in the context of English as a foreign language. It will explore a set of pedagogic approaches by invoking the communication model, i.e.the author, the text, and the reader. In the author-oriented approach, specific techniques from the field of creative writing will be suggested for helping students as they move through the stages of the writing process. In the text-oriented approach, the workshop will draw on genre research and corpus linguistics to demonstrate the use of lexico-grammatical and rhetorical features of medicine-specific academic texts and how these features could be practiced with students in academic writing courses. Inthe reader-oriented approach, the workshop will look at activities developed around the target journals our students wish to publish in and the process of peer-reviewing.

  • Název v anglickém jazyce

    Facilitating Academic Writing in Postgraduate Medical Education: Tips for Instructors

  • Popis výsledku anglicky

    The workshop will offer participants a number of tips for teaching academic writing to postgraduate medical students in the context of English as a foreign language. It will explore a set of pedagogic approaches by invoking the communication model, i.e.the author, the text, and the reader. In the author-oriented approach, specific techniques from the field of creative writing will be suggested for helping students as they move through the stages of the writing process. In the text-oriented approach, the workshop will draw on genre research and corpus linguistics to demonstrate the use of lexico-grammatical and rhetorical features of medicine-specific academic texts and how these features could be practiced with students in academic writing courses. Inthe reader-oriented approach, the workshop will look at activities developed around the target journals our students wish to publish in and the process of peer-reviewing.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů