Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Author-Audience-Academic Text: Three Approaches to Teaching Research Writing (poster)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00076253" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00076253 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Author-Audience-Academic Text: Three Approaches to Teaching Research Writing (poster)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper investigates the main approaches to teaching academic writing to university students of English as a foreign language. Following Hyland?s (2009) classification, three such approaches are discussed, each one focusing on a specific facet of writing. Firstly, the end product of writing, i.e. the text, is the foundation on which the pedagogic use of writing templates, specialized corpora, and move analysis are based. Secondly, the writing process is taken as a point of departure to acquaint students ?the future authors of academic texts ? with strategies for the different stages of the process of text creation such as pre-writing, writing, and post-writing. Finally, the social dimension of writing is invoked to better understand the crucial rolethe audience, or the imagined readers, can play in influencing the style students need to adopt when writing for academic purposes.

  • Název v anglickém jazyce

    Author-Audience-Academic Text: Three Approaches to Teaching Research Writing (poster)

  • Popis výsledku anglicky

    This paper investigates the main approaches to teaching academic writing to university students of English as a foreign language. Following Hyland?s (2009) classification, three such approaches are discussed, each one focusing on a specific facet of writing. Firstly, the end product of writing, i.e. the text, is the foundation on which the pedagogic use of writing templates, specialized corpora, and move analysis are based. Secondly, the writing process is taken as a point of departure to acquaint students ?the future authors of academic texts ? with strategies for the different stages of the process of text creation such as pre-writing, writing, and post-writing. Finally, the social dimension of writing is invoked to better understand the crucial rolethe audience, or the imagined readers, can play in influencing the style students need to adopt when writing for academic purposes.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů