Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From Scaffolding to Independence: A Combined Approach to Teaching Academic Writing to EFL Doctoral Students of Geography (poster)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00075074" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00075074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From Scaffolding to Independence: A Combined Approach to Teaching Academic Writing to EFL Doctoral Students of Geography (poster)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The poster deals with teaching disciplinary writing in English for publication, stemming from a 3-year-long project financed by EU structural funds. A combination of specific approaches based on the process of communication will be put forward with specifically designed activities focusing on the sender/writer, the message/text, and the receiver/reader. The writer-oriented approach, drawing on creative writing techniques, develops students' skills during the process of writing (pre-, during, and post-writing). The text-oriented approach, making use of corpus linguistics tools, enables students to include in their texts discipline- and/or journal-specific lexico-grammatical features. Finally, the reader-oriented approach, taking into account writing asa social activity, teaches students the importance of collaboration, peer-reviewing and taking on the role of a scientist.

  • Název v anglickém jazyce

    From Scaffolding to Independence: A Combined Approach to Teaching Academic Writing to EFL Doctoral Students of Geography (poster)

  • Popis výsledku anglicky

    The poster deals with teaching disciplinary writing in English for publication, stemming from a 3-year-long project financed by EU structural funds. A combination of specific approaches based on the process of communication will be put forward with specifically designed activities focusing on the sender/writer, the message/text, and the receiver/reader. The writer-oriented approach, drawing on creative writing techniques, develops students' skills during the process of writing (pre-, during, and post-writing). The text-oriented approach, making use of corpus linguistics tools, enables students to include in their texts discipline- and/or journal-specific lexico-grammatical features. Finally, the reader-oriented approach, taking into account writing asa social activity, teaches students the importance of collaboration, peer-reviewing and taking on the role of a scientist.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů