Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic Writing in the Web 2.0 Age: Pedagogic Applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00075969" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00075969 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.coventry.ac.uk/events/wdhe2014/" target="_blank" >http://www.coventry.ac.uk/events/wdhe2014/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic Writing in the Web 2.0 Age: Pedagogic Applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Web 2.0 is a label that is commonly applied to technologies allowing their users to actively engage in online collaboration, interaction, and two-way communication (O?Reilly, 2007; Godwin-Jones, 2008). The presentation will describe selected Web 2.0-based tools that the authors used pedagogically in their academic writing projects (publication of a student journal) and courses (for PhD students). Firstly, the Masaryk University Sketch Engine concordancer will be introduced with a focus on the way in which it enabled the students to become more independent of the instructor by displaying typical grammatical and collocational behaviours of selected words from a corpus of genre- and discipline-specific academic texts. Secondly, the use of computer-screenvideos in teacher-to-student feedback will be described, which contributed to a more effective media-enhanced review of the students? written work.

  • Název v anglickém jazyce

    Academic Writing in the Web 2.0 Age: Pedagogic Applications

  • Popis výsledku anglicky

    Web 2.0 is a label that is commonly applied to technologies allowing their users to actively engage in online collaboration, interaction, and two-way communication (O?Reilly, 2007; Godwin-Jones, 2008). The presentation will describe selected Web 2.0-based tools that the authors used pedagogically in their academic writing projects (publication of a student journal) and courses (for PhD students). Firstly, the Masaryk University Sketch Engine concordancer will be introduced with a focus on the way in which it enabled the students to become more independent of the instructor by displaying typical grammatical and collocational behaviours of selected words from a corpus of genre- and discipline-specific academic texts. Secondly, the use of computer-screenvideos in teacher-to-student feedback will be described, which contributed to a more effective media-enhanced review of the students? written work.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů