Sentiment Analysis: Popularity of Candidates for the President of the United States
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00199297" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00199297 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.waset.org/journals/waset/v72/v72-252.pdf" target="_blank" >https://www.waset.org/journals/waset/v72/v72-252.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sentiment Analysis: Popularity of Candidates for the President of the United States
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the popularity of candidates for the president of the United States of America. The popularity is assessed according to public comments on the Web 2.0. Social networking, blogging and online forums (collectively Web 2.0) are for common Internet users the easiest way to share their personal opinions, thoughts, and ideas with the entire world. However, the web content diversity, variety of technologies and website structure differences, all of these make the Web 2.0 a network of heterogeneous data, where things are difficult to find for common users. The introductory part of the article describes methodology for gathering and processing data from Web 2.0. The next part of the article is focused on the evaluation and content analysis of obtained information, which write about presidential candidates.
Název v anglickém jazyce
Sentiment Analysis: Popularity of Candidates for the President of the United States
Popis výsledku anglicky
This article deals with the popularity of candidates for the president of the United States of America. The popularity is assessed according to public comments on the Web 2.0. Social networking, blogging and online forums (collectively Web 2.0) are for common Internet users the easiest way to share their personal opinions, thoughts, and ideas with the entire world. However, the web content diversity, variety of technologies and website structure differences, all of these make the Web 2.0 a network of heterogeneous data, where things are difficult to find for common users. The introductory part of the article describes methodology for gathering and processing data from Web 2.0. The next part of the article is focused on the evaluation and content analysis of obtained information, which write about presidential candidates.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Proceedings of World Academy of Science, Engineering and Technology
ISSN
2010-376X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
72
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
1382-1384
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—