Role latiny ve výuce angličtiny pro lékařské a akademické účely: synergie nebo dichotomie?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00076440" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00076440 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role latiny ve výuce angličtiny pro lékařské a akademické účely: synergie nebo dichotomie?
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnoval potenciálnímu využití interdisciplinární spolupráce mezi obory angličtina a latina při výuce lékařské angličtiny a anglického akademického psaného slohu. Zejména se zaměřil na (1) užívání latinských zkratek v akademickém stylu obecně, (2) důvody a výhody začlenění výuky latiny v kurzech akademického a odborného lékařského psaní v angličtině a (3) problematiku latinsko-anglické interference ve výslovnosti anatomických a klinických termínů. Příspěvek zdůraznil nutnost podpory samostatného a tvůrčího přístupu studenta při studiu jazyka, nezbytnost produktivního využití znalostí ze souběžných jazykových předmětů a výhody využití informačních technologií ve výuce jako je e-learningová opora a nástroje korpusové lingvistiky.
Název v anglickém jazyce
The Role of Latin in Teaching English for Medical and Academic Purposes: Synergy or Dichotomy?
Popis výsledku anglicky
The presentation dealt with a potential application of interdisciplinary cooperation between the fields of English and Latin when teaching medical English and academic writing in English. Specifically, it focused on (1) the use of Latin abbreviations inacademic writing in general, (2) the reasons and advantages of incorporating the study of Latin in the courses of academic and medical writing in English, and (3) the problems of Latin-English interference in the pronunciation of anatomical and clinicalterms. The presentation emphasized the necessity to encourage an independent and creative approach as far as students and their language studies are concerned, the need for a productive knowledge use from concurrent language subjects, and the advantagesof using information technologies in classes such as e-elarning support and tools of corpus linguistics.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů