Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Family Relations Words as a Specific Category of Loaded Terms in American Presidential Campaigns

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00077623" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00077623 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Family Relations Words as a Specific Category of Loaded Terms in American Presidential Campaigns

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Family relations words can be seen as a specific kind of loaded words, i.e. words whose favourable or unfavourable connotations matter more than the conceptual meaning of the particular word. Words denoting basic relations within families such as mother,father and son are used by politicians instead of woman, man and soldier in order to manipulate people?s perception of facts and hence influence their political opinions. This study explores the use of family relations words by presidential candidates in the American presidential debates in the first decade of the 21st century. Its aim is to find out how this form of loaded language is used in order to promote the presidential candidates? viewpoints on particular issues.

  • Název v anglickém jazyce

    Family Relations Words as a Specific Category of Loaded Terms in American Presidential Campaigns

  • Popis výsledku anglicky

    Family relations words can be seen as a specific kind of loaded words, i.e. words whose favourable or unfavourable connotations matter more than the conceptual meaning of the particular word. Words denoting basic relations within families such as mother,father and son are used by politicians instead of woman, man and soldier in order to manipulate people?s perception of facts and hence influence their political opinions. This study explores the use of family relations words by presidential candidates in the American presidential debates in the first decade of the 21st century. Its aim is to find out how this form of loaded language is used in order to promote the presidential candidates? viewpoints on particular issues.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů