Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student Motivation in Legal English Classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00079142" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00079142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student Motivation in Legal English Classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This workshop discusses the major theoretical approaches to motivation in the ESP classroom and demonstrates a number of sample activities that can be successfully used by teachers in legal English classes. The workshop also gives the participants the chance to share their experience and exchange their expertise in this area. Where professionals aiming to improve their English skills rely on intrinsic motivation, students often need the impetus of extrinsic motivation provided by the teacher to help them make headway. Stimulating activities and well developed materials can help to achieve this goal. The tools that help to boost the motivation of law undergraduates include for example the use of ICT in both in the classroom and for home assignments or inclusion of clips from legal dramedies to enforce relevant legal concepts and to practice comprehension skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Student Motivation in Legal English Classes

  • Popis výsledku anglicky

    This workshop discusses the major theoretical approaches to motivation in the ESP classroom and demonstrates a number of sample activities that can be successfully used by teachers in legal English classes. The workshop also gives the participants the chance to share their experience and exchange their expertise in this area. Where professionals aiming to improve their English skills rely on intrinsic motivation, students often need the impetus of extrinsic motivation provided by the teacher to help them make headway. Stimulating activities and well developed materials can help to achieve this goal. The tools that help to boost the motivation of law undergraduates include for example the use of ICT in both in the classroom and for home assignments or inclusion of clips from legal dramedies to enforce relevant legal concepts and to practice comprehension skills.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů