Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Missing Link in Course Design: Student Motivation in Legal English Classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00079143" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00079143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Missing Link in Course Design: Student Motivation in Legal English Classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since the motivation to learn and practice English is markedly different among various groups of students taking legal English classes (e.g. undergraduates as opposed to practising lawyers), ESP teachers need to take into account the specificities of their target groups. Arguably, undergraduates form a relatively homogenous age group of students that expect more from their classes than systematically acquiring legal content according to a pre-defined scenario. Thus, in order to keep this particular audience motivated, various strategies have proved to be useful, ranging from student quizzes, the use of video, ICT-based assignments, peer review to case studies and projects. The presentation will discuss and demonstrate some of the most successful activities, arguing that they can all provide background to law-related tasks and help to create a positive and motivating learning atmosphere.

  • Název v anglickém jazyce

    The Missing Link in Course Design: Student Motivation in Legal English Classes

  • Popis výsledku anglicky

    Since the motivation to learn and practice English is markedly different among various groups of students taking legal English classes (e.g. undergraduates as opposed to practising lawyers), ESP teachers need to take into account the specificities of their target groups. Arguably, undergraduates form a relatively homogenous age group of students that expect more from their classes than systematically acquiring legal content according to a pre-defined scenario. Thus, in order to keep this particular audience motivated, various strategies have proved to be useful, ranging from student quizzes, the use of video, ICT-based assignments, peer review to case studies and projects. The presentation will discuss and demonstrate some of the most successful activities, arguing that they can all provide background to law-related tasks and help to create a positive and motivating learning atmosphere.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů