Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Considerations of the choice of scoring method in the development of standardised tests at MU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00080060" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00080060 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Considerations of the choice of scoring method in the development of standardised tests at MU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper explores consequences that choice of scoring method for assessing receptive skills can have on test specifications and construct being measured. The scoring methods will be discussed from the perspective of reliability and practicality of a test and their contribution to overall usefulness of the test in a concrete testing situation of the Faculty of Economics and Administration of MU. The paper also focuses on benefits and compromises resulting from revision of traditional approaches to scoring test items which was entailed by language test and assessment standardisation process launched at the Language Centre of Masaryk University.

  • Název v anglickém jazyce

    Considerations of the choice of scoring method in the development of standardised tests at MU

  • Popis výsledku anglicky

    The paper explores consequences that choice of scoring method for assessing receptive skills can have on test specifications and construct being measured. The scoring methods will be discussed from the perspective of reliability and practicality of a test and their contribution to overall usefulness of the test in a concrete testing situation of the Faculty of Economics and Administration of MU. The paper also focuses on benefits and compromises resulting from revision of traditional approaches to scoring test items which was entailed by language test and assessment standardisation process launched at the Language Centre of Masaryk University.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů