The Impact of Learning Style Dimensions on Computer-based Key Language Competences Testing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001351" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001351 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042813013517/1-s2.0-S1877042813013517-main.pdf?_tid=5508fdfc-1b98-11e3-811b-00000aacb35d&acdnat=1378982862_483e24842601697628af20c579efe0e8" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042813013517/1-s2.0-S1877042813013517-main.pdf?_tid=5508fdfc-1b98-11e3-811b-00000aacb35d&acdnat=1378982862_483e24842601697628af20c579efe0e8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.284" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.06.284</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of Learning Style Dimensions on Computer-based Key Language Competences Testing
Popis výsledku v původním jazyce
Computer-Based key language testing is a method of administering tests in which the responses are electronically recorded, assessed, or both. There exist general advantages of Computer- Based Assessment systems over traditional Pen-and-Paper Testing suchas, for example: increased delivery, administration and scoring efficiency; improved test security; consistency and reliability; faster and more controlled test revision process with shorter response time; faster decision-making as the result of immediate scoring and reporting; fewer response entry and recognition errors; fewer comprehension errors caused by the testing process; new advanced and flexible item types. When considering how to improve university students CB language test performance, the university language courses. In the paper there are presented the most used foreign languages assessments and a learning style classification scheme used in digital environment at university language courses.
Název v anglickém jazyce
The Impact of Learning Style Dimensions on Computer-based Key Language Competences Testing
Popis výsledku anglicky
Computer-Based key language testing is a method of administering tests in which the responses are electronically recorded, assessed, or both. There exist general advantages of Computer- Based Assessment systems over traditional Pen-and-Paper Testing suchas, for example: increased delivery, administration and scoring efficiency; improved test security; consistency and reliability; faster and more controlled test revision process with shorter response time; faster decision-making as the result of immediate scoring and reporting; fewer response entry and recognition errors; fewer comprehension errors caused by the testing process; new advanced and flexible item types. When considering how to improve university students CB language test performance, the university language courses. In the paper there are presented the most used foreign languages assessments and a learning style classification scheme used in digital environment at university language courses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
411-416
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Antalya. Turkey
Datum konání akce
28. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000326472800068