Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment for Learning as a Teaching Approach Enabling Personalization of Learning on Tertiary Level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50005045" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50005045 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18440/16:50005045

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-319-47440-3" target="_blank" >http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-319-47440-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-47440-3_4" target="_blank" >10.1007/978-3-319-47440-3_4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment for Learning as a Teaching Approach Enabling Personalization of Learning on Tertiary Level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Assessment is an essential component of educational environment. Assessment for Learning is a teaching approach which enables personalization of learning, sets targets for individual learners and thus helps our bachelor students progress to desired outcomes. Introducing technology as a mediational tool in the process of assessment was an essential step that we have taken in an effort to improve the on-line course of Professional English Language in the university Blackboard LMS. Computer-based formative self-assessment of English language was taken by bachelor students of Tourism Management to periodically test the development of language competencies, to know what skills have been learned and how far have the students progressed in achieving their targets in mastering English as a second language. In evaluating our students' responses regarding the course quality we found out that targeting test questions at ability level in the on-line course is very motivating for the students. Moreover, for teachers is computer-adaptive testing really useful tool for getting precise, individual information about students' ability level, whilst providing the added benefits of keeping them engaged and motivated by assessment activity.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment for Learning as a Teaching Approach Enabling Personalization of Learning on Tertiary Level

  • Popis výsledku anglicky

    Assessment is an essential component of educational environment. Assessment for Learning is a teaching approach which enables personalization of learning, sets targets for individual learners and thus helps our bachelor students progress to desired outcomes. Introducing technology as a mediational tool in the process of assessment was an essential step that we have taken in an effort to improve the on-line course of Professional English Language in the university Blackboard LMS. Computer-based formative self-assessment of English language was taken by bachelor students of Tourism Management to periodically test the development of language competencies, to know what skills have been learned and how far have the students progressed in achieving their targets in mastering English as a second language. In evaluating our students' responses regarding the course quality we found out that targeting test questions at ability level in the on-line course is very motivating for the students. Moreover, for teachers is computer-adaptive testing really useful tool for getting precise, individual information about students' ability level, whilst providing the added benefits of keeping them engaged and motivated by assessment activity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in web-based learning (ICWL 2016)

  • ISBN

    978-3-319-47440-3

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    29-39

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Rome, Italy

  • Datum konání akce

    26. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389812900004