Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivating through Autonomy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F15%3A00082304" target="_blank" >RIV/00216224:14640/15:00082304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivating through Autonomy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    University students often have priorities elsewhre but not in language learning, be it their field of study or a hunt for credits. Activating their metacognition and involving them more into the learning progress changes their attitude and motivates themto achieve the goals they set themselves. The students further develop their metacognitive skills and their chances to become independent learners are higher than in traditional classroom setting, where the teacher sets the goals and deadlines. Autonomydevelopment is what the course English Autonomously (EA) offers apart from the progress in language comepetences. In the last 3 semestres I have closely observed the shift from extrinsic to intrinsic motivation and I aim to explore the process and factors that change students´ approach to learning. My paper will introduce this change and illustrate it on case studies gathered during individual counselling sessions with students of our course EA.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivating through Autonomy

  • Popis výsledku anglicky

    University students often have priorities elsewhre but not in language learning, be it their field of study or a hunt for credits. Activating their metacognition and involving them more into the learning progress changes their attitude and motivates themto achieve the goals they set themselves. The students further develop their metacognitive skills and their chances to become independent learners are higher than in traditional classroom setting, where the teacher sets the goals and deadlines. Autonomydevelopment is what the course English Autonomously (EA) offers apart from the progress in language comepetences. In the last 3 semestres I have closely observed the shift from extrinsic to intrinsic motivation and I aim to explore the process and factors that change students´ approach to learning. My paper will introduce this change and illustrate it on case studies gathered during individual counselling sessions with students of our course EA.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů