Motivating Through Autonomy: Theoretical Framework Ilustrated
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00094091" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00094091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motivating Through Autonomy: Theoretical Framework Ilustrated
Popis výsledku v původním jazyce
Students come to universities not as tabulae rasae but as mature learners with a past. They are expected to have experience and metacognitive skills that help them take control of their learning and reflect on the learning process. When their autonomy is encouraged, they can develop into independent learners who will not learn for school but for life. This is also evident in their motivation. Our course English Autonomously (EA) has shown in the last three semesters significant progress in language competence, metacognition, learning strategies and also in motivation. This paper itroduces some theoretical constructs of motivation with a focus on autonomy within and illustrate them with authentic examples provided by the students.
Název v anglickém jazyce
Motivating Through Autonomy: Theoretical Framework Ilustrated
Popis výsledku anglicky
Students come to universities not as tabulae rasae but as mature learners with a past. They are expected to have experience and metacognitive skills that help them take control of their learning and reflect on the learning process. When their autonomy is encouraged, they can develop into independent learners who will not learn for school but for life. This is also evident in their motivation. Our course English Autonomously (EA) has shown in the last three semesters significant progress in language competence, metacognition, learning strategies and also in motivation. This paper itroduces some theoretical constructs of motivation with a focus on autonomy within and illustrate them with authentic examples provided by the students.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015-2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
5-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—