Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improving the accuracy of the self-evaluation during on-screen self-regulated learning through calibration feedback

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F19%3A79789" target="_blank" >RIV/60460709:41600/19:79789 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13530/19:43894834

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/URBAN2019IMP" target="_blank" >https://library.iated.org/view/URBAN2019IMP</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.2239" target="_blank" >10.21125/inted.2019.2239</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improving the accuracy of the self-evaluation during on-screen self-regulated learning through calibration feedback

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The self-regulated learning (SRL) emphasizes an autonomy and a control over student s learning and as such, SRL depends on the metacognitive abilities of the learner. Metacognitive knowledge allows choosing a proper strategy in order to reach a learning goal of the student. Metacognitive regulation is important for the implementation of this strategy and metacognitive monitoring is important to evaluation whether the chosen strategy was appropriate or should be replaced. In our research we examine an improvement of accuracy of the metacognitive monitoring in the classroom during on-screen self-regulated learning. Thirty undergraduate students in counselling had to study target psychological concepts (such as operant conditioning, observational learning, conformity, identification, etc.) in three separate phases related to SRL (preparatory, performance and appraisal phase) each week during seven weeks in the semester. In the preparatory phase, students received a target concept and in accordance with

  • Název v anglickém jazyce

    Improving the accuracy of the self-evaluation during on-screen self-regulated learning through calibration feedback

  • Popis výsledku anglicky

    The self-regulated learning (SRL) emphasizes an autonomy and a control over student s learning and as such, SRL depends on the metacognitive abilities of the learner. Metacognitive knowledge allows choosing a proper strategy in order to reach a learning goal of the student. Metacognitive regulation is important for the implementation of this strategy and metacognitive monitoring is important to evaluation whether the chosen strategy was appropriate or should be replaced. In our research we examine an improvement of accuracy of the metacognitive monitoring in the classroom during on-screen self-regulated learning. Thirty undergraduate students in counselling had to study target psychological concepts (such as operant conditioning, observational learning, conformity, identification, etc.) in three separate phases related to SRL (preparatory, performance and appraisal phase) each week during seven weeks in the semester. In the preparatory phase, students received a target concept and in accordance with

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-08619-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    9002-9007

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Valencia, Spain

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    11. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000541042204012