Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Importance of Emotions in Language Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F15%3A00086943" target="_blank" >RIV/00216224:14640/15:00086943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Importance of Emotions in Language Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this workshop we will be discussing how emotions influence ? positively and negatively ? foreign language learning. In a series of reflection tasks, the participants will be able to investigate their own awareness of their feelings as well as that ofothers and then compare. Even though we do not often acknowledge that, our emotions in a certain situation provide all the information we need about it, as well as all the answers for possible future change. And as they are always there, it is possible to make a conscious choice whether to accept them and acknowledge their place in our life and our learning/ teaching process. So starting from observing our feelings, using attention as a tool to stay present and accept what is there within us, we can then apply the knowledge and change our future learning behaviour. Knowing that, we can incorporate it into our teaching techniques and approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Emotions in Language Learning

  • Popis výsledku anglicky

    In this workshop we will be discussing how emotions influence ? positively and negatively ? foreign language learning. In a series of reflection tasks, the participants will be able to investigate their own awareness of their feelings as well as that ofothers and then compare. Even though we do not often acknowledge that, our emotions in a certain situation provide all the information we need about it, as well as all the answers for possible future change. And as they are always there, it is possible to make a conscious choice whether to accept them and acknowledge their place in our life and our learning/ teaching process. So starting from observing our feelings, using attention as a tool to stay present and accept what is there within us, we can then apply the knowledge and change our future learning behaviour. Knowing that, we can incorporate it into our teaching techniques and approaches.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů