Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of standardized exams

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F15%3A00087234" target="_blank" >RIV/00216224:14640/15:00087234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of standardized exams

  • Popis výsledku v původním jazyce

    3. The implementation of standardized language exams within the context of tertiary education is a complex process that implies a wide range of challenges and compromises. The consequences of the standardization process potentially affect a large numberof stake-holders. The paper applying mixed method research methodology examines the impact of an ambitous project aimed at standardizing high-stakes language exams developed, administered and evaluated at a central European university language centre. Itcontextualizes the process encompassing nine faculties and four foreign languages and provides basic background information necessary for a closer look at the washback effect, i.e. the way the standardization process has been affecting teachers and teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of standardized exams

  • Popis výsledku anglicky

    3. The implementation of standardized language exams within the context of tertiary education is a complex process that implies a wide range of challenges and compromises. The consequences of the standardization process potentially affect a large numberof stake-holders. The paper applying mixed method research methodology examines the impact of an ambitous project aimed at standardizing high-stakes language exams developed, administered and evaluated at a central European university language centre. Itcontextualizes the process encompassing nine faculties and four foreign languages and provides basic background information necessary for a closer look at the washback effect, i.e. the way the standardization process has been affecting teachers and teaching.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů