The impact of standardized exams
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F15%3A00087234" target="_blank" >RIV/00216224:14640/15:00087234 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The impact of standardized exams
Popis výsledku v původním jazyce
3. The implementation of standardized language exams within the context of tertiary education is a complex process that implies a wide range of challenges and compromises. The consequences of the standardization process potentially affect a large numberof stake-holders. The paper applying mixed method research methodology examines the impact of an ambitous project aimed at standardizing high-stakes language exams developed, administered and evaluated at a central European university language centre. Itcontextualizes the process encompassing nine faculties and four foreign languages and provides basic background information necessary for a closer look at the washback effect, i.e. the way the standardization process has been affecting teachers and teaching.
Název v anglickém jazyce
The impact of standardized exams
Popis výsledku anglicky
3. The implementation of standardized language exams within the context of tertiary education is a complex process that implies a wide range of challenges and compromises. The consequences of the standardization process potentially affect a large numberof stake-holders. The paper applying mixed method research methodology examines the impact of an ambitous project aimed at standardizing high-stakes language exams developed, administered and evaluated at a central European university language centre. Itcontextualizes the process encompassing nine faculties and four foreign languages and provides basic background information necessary for a closer look at the washback effect, i.e. the way the standardization process has been affecting teachers and teaching.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů