Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SOME ASPECTS OF TEST VALIDITY IN THE CZECH MILITARY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F17%3A00534406" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/17:00534406 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://grdspublishing.org/index.php/people/article/view/571" target="_blank" >https://grdspublishing.org/index.php/people/article/view/571</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SOME ASPECTS OF TEST VALIDITY IN THE CZECH MILITARY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The language exams in the Czech military are undoubtedly high-stakes tests, and their results affect the lives of thousands of military professionals. As a consequence of their importance, the quality of the exams is often questioned, leading to a need for continual monitoring and improvement. Test validity should not be solely the domain of testers, but teachers, as well as candidates, should a voice in the process as well. This concern is why one of the research objectives is to uncover how the exam is perceived by candidates. The instrument for gathering the data is a questionnaire developed by the authors and distributed to uncover the candidates' opinions on the exam, both as a whole and in particular parts. Teachers' views on the tests constitute another piece of evidence of test validity, and these are currently being gathered less formally, but will nonetheless be addressed accordingly. This contribution will illustrate the preliminary results of the data collected from the questionnaire for the exam candidates, as well as the results of a study dealing with a change in assessing testing writing based on the feedback from the teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    SOME ASPECTS OF TEST VALIDITY IN THE CZECH MILITARY

  • Popis výsledku anglicky

    The language exams in the Czech military are undoubtedly high-stakes tests, and their results affect the lives of thousands of military professionals. As a consequence of their importance, the quality of the exams is often questioned, leading to a need for continual monitoring and improvement. Test validity should not be solely the domain of testers, but teachers, as well as candidates, should a voice in the process as well. This concern is why one of the research objectives is to uncover how the exam is perceived by candidates. The instrument for gathering the data is a questionnaire developed by the authors and distributed to uncover the candidates' opinions on the exam, both as a whole and in particular parts. Teachers' views on the tests constitute another piece of evidence of test validity, and these are currently being gathered less formally, but will nonetheless be addressed accordingly. This contribution will illustrate the preliminary results of the data collected from the questionnaire for the exam candidates, as well as the results of a study dealing with a change in assessing testing writing based on the feedback from the teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PEOPLE: International Journal of Social Sciences

  • ISSN

    2454-5899

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    451-464

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus