Introduction to a study of face validity and concurrent validity of tests in accordance with STANAG 6001
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F17%3A00534929" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/17:00534929 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1cx3tQfpk5okBdOPMyxyUdWzq7KAzOVOY/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1cx3tQfpk5okBdOPMyxyUdWzq7KAzOVOY/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Introduction to a study of face validity and concurrent validity of tests in accordance with STANAG 6001
Popis výsledku v původním jazyce
Since the concept of test validity is of great importance in high-stakes tests, the authors have decided to study both face validity and concurrent validity from a theoretical point of view. Further on, the face validity and concurrent validity of the tests in accordance with (IAW) STANAG 6001 will be addressed. To scrutinize the face validity of these tests, a questionnaire will be constructed and distributed to candidates who have undergone the examination. It will be focused on gathering the data concerning their opinions and attitudes towards the exam. The data for the analysis of concurrent validity will be collected in such a way that the real test results will be compared with the results predicted by the teacher and by the candidate as a self-assessment.
Název v anglickém jazyce
Introduction to a study of face validity and concurrent validity of tests in accordance with STANAG 6001
Popis výsledku anglicky
Since the concept of test validity is of great importance in high-stakes tests, the authors have decided to study both face validity and concurrent validity from a theoretical point of view. Further on, the face validity and concurrent validity of the tests in accordance with (IAW) STANAG 6001 will be addressed. To scrutinize the face validity of these tests, a questionnaire will be constructed and distributed to candidates who have undergone the examination. It will be focused on gathering the data concerning their opinions and attitudes towards the exam. The data for the analysis of concurrent validity will be collected in such a way that the real test results will be compared with the results predicted by the teacher and by the candidate as a self-assessment.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
14-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—