Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediation in Legal English Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00089455" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00089455 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/view/j/slgr.2016.45.issue-1/slgr-2016-0013/slgr-2016-0013.xml?format=INT" target="_blank" >https://www.degruyter.com/view/j/slgr.2016.45.issue-1/slgr-2016-0013/slgr-2016-0013.xml?format=INT</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/slgr-2016-0013" target="_blank" >10.1515/slgr-2016-0013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mediation in Legal English Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mediation is a language activity that has been unjustly neglected when preparing law students for their future professional careers. When trained in a professional context, students need to develop and improve complex communicative skills. These include not only the traditional language skills such as reading, writing, listening and speaking, but also more advanced skills such as summarizing, providing definitions, changing registers etc. All these are involved in the students’ acquisition of ‘soft skills’ that are particularly important for students of law since much of their future work involves interpersonal lawyer-client interaction. This article argues that mediation is a crucial (though previously underestimated) skill and that law-oriented ESP instruction should provide training aimed at developing this skill.

  • Název v anglickém jazyce

    Mediation in Legal English Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Mediation is a language activity that has been unjustly neglected when preparing law students for their future professional careers. When trained in a professional context, students need to develop and improve complex communicative skills. These include not only the traditional language skills such as reading, writing, listening and speaking, but also more advanced skills such as summarizing, providing definitions, changing registers etc. All these are involved in the students’ acquisition of ‘soft skills’ that are particularly important for students of law since much of their future work involves interpersonal lawyer-client interaction. This article argues that mediation is a crucial (though previously underestimated) skill and that law-oriented ESP instruction should provide training aimed at developing this skill.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies in Logic, Grammar and Rhetoric

  • ISSN

    2199-6059

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    21-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84991253677