Demokratické prvky v učebnicích: fráze nebo světonázor?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00093493" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00093493 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Demokratické prvky v učebnicích: fráze nebo světonázor?
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě dřívějších analýz obsahu učebnic anglického jazyka autorka posuzuje trendy v obsahu učebnic, poukazuje na vyprázdnění obsahu v učebnicích ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro střední školy a zamýšlí se nad způsoby prezentace a pojetí obsahu, které by u studentů rozvíjely kritické myšlení a hodnoty demokracie. Ve studii byla použita kritická analýza diskurzu a koncept Ecova otevřeného a uzavřeného textu.
Název v anglickém jazyce
Democratic values in textbooks: cliche or worldview?
Popis výsledku anglicky
Based on previous analyses of textbook content the author examines trends in foreign language textbooks in the context of the Framework Educational Programme for secondary schools and considers the options for presentation of topics that promote the values of democracy and develop critical thinking. The methods of critical discourse analysis and the concept of Eco´s open and closed text were applied in the research.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů