Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Textbook Authorisation in Czechia: A Critical Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00091312" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00091312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Die Schulbuchapprobation in der Tschechischen Republik: Eine kritische Analyse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Die Autoren unterziehen das gegenwärtige Verfahren der „Schulbuchapprobation in der Tschechischen Republik“ einer „kritische[n] Analyse“. Die Verfasserin stellt – nach einem Überblick über das tschechische Schulsystem und die dort für einzelne Schulstufen und -arten jeweils zuständigen öffentlichen Behörden – das Zulassungsverfahren für Lernmittel vor, das transparent und gründlich zu sein scheint. Der selbst als Gutachter für Lernmittel tätige Verfasser führt allerdings anschließend einige offensichtliche Schwachstellen des Verfahrens vor; dazu geht er exemplarisch auf die nicht konsequente Begutachtung der visuellen Elemente in Lernmitteln, die teilweise fragwürdige Auswahl der Gutachterinnen und Gutachter und Unstimmigkeiten in den Begutachtungsformularen ein. Mögliche Auswirkungen auf die (mangelnde) Qualität von Lernmitteln werden aufgezeigt.

  • Název v anglickém jazyce

    Textbook Authorisation in Czechia: A Critical Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Primary and secondary school textbooks are subject to an extensive approval procedure in the Czech Republic. After a short introduction to the Czech education system, the article provides a description of jurisdictions and statutory provisions of textbooks approval in the Czech Republic. The authors conducted a critical analysis of the approval procedure based on practical experience of the second author who serves as an authorized textbook reviewer. On an example of three problematic areas (the visuals in textbooks, the selection of textbook reviewers, and the inaccuracies in evaluation forms), the authors highlight difficulties and complications accompanying practical application of textbook approval regulations as declared in the official documents. In the conclusion, consequences for the quality of textbooks are discussed as well as obstacles impeding improvement of the criticized practices.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Schulbücher auf dem Prüfstand

  • ISBN

    9783781521322

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    98-107

  • Počet stran knihy

    297

  • Název nakladatele

    Klinkhardt Verlag

  • Místo vydání

    Bad Heilbrunn

  • Kód UT WoS kapitoly