Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reiteration relations in EFL student academic writing and the effects of online learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00093548" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00093548 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reiteration relations in EFL student academic writing and the effects of online learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lexical cohesion significantly contributes to a text’s thematic progression, and by means of it to perceived coherence. Therefore, the ability to express lexical cohesive relations represents one of the areas of learners’ inter-language that are to be developed in foreign language instruction. The paper reports on the development of lexical cohesion (namely the class of reiteration) in EFL undergraduate and postgraduate academic writing as a result of participation in a purely online academic writing course involving no face-to-face interaction. The course was delivered at Masaryk University, Brno, Czech Republic. To determine the effect of the treatment, a quasi-experimental one-group pre-test post-test design was followed, with the genre of argumentative essay assigned for both measures.

  • Název v anglickém jazyce

    Reiteration relations in EFL student academic writing and the effects of online learning

  • Popis výsledku anglicky

    Lexical cohesion significantly contributes to a text’s thematic progression, and by means of it to perceived coherence. Therefore, the ability to express lexical cohesive relations represents one of the areas of learners’ inter-language that are to be developed in foreign language instruction. The paper reports on the development of lexical cohesion (namely the class of reiteration) in EFL undergraduate and postgraduate academic writing as a result of participation in a purely online academic writing course involving no face-to-face interaction. The course was delivered at Masaryk University, Brno, Czech Republic. To determine the effect of the treatment, a quasi-experimental one-group pre-test post-test design was followed, with the genre of argumentative essay assigned for both measures.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů