Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086757" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086757 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper reports on the development of lexical cohesion (the class of reiteration) in EFL student academic writing as a result of participation in a 100% online academic writing course delivered at Masaryk University, Brno, Czech Republic. To determinethe effect of the treatment, a quasi-experimental one-group pre-test post-test design was followed. The findings indicate that after the treatment, the use of reiteration devices in participants? compositions improved in many respects. The overall frequency of successful uses of reiteration devices increased by 25 percent. Also, a greater variety of reiteration devices was used, helping to eliminate the initial dominance of simple repetition and substitution.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course

  • Popis výsledku anglicky

    The paper reports on the development of lexical cohesion (the class of reiteration) in EFL student academic writing as a result of participation in a 100% online academic writing course delivered at Masaryk University, Brno, Czech Republic. To determinethe effect of the treatment, a quasi-experimental one-group pre-test post-test design was followed. The findings indicate that after the treatment, the use of reiteration devices in participants? compositions improved in many respects. The overall frequency of successful uses of reiteration devices increased by 25 percent. Also, a greater variety of reiteration devices was used, helping to eliminate the initial dominance of simple repetition and substitution.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů