Developing Discourse Competence in EFL Academic Writing through an Online Course
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086759" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086759 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing Discourse Competence in EFL Academic Writing through an Online Course
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to introduce analytical procedures for assessing cohesive relations in student EFL academic writing and discuss the results of experimental treatment consisting in participation in a 100% online learning course. After the treatment, both reiteration and conjunction relations were used more appropriately/accurately. The overall frequency of successful uses increased by 25 percent in the case of reiteration relations and nearly 24 percent in the case of conjunction. Moreover, greater variety in reiteration and conjunction devices was achieved.
Název v anglickém jazyce
Developing Discourse Competence in EFL Academic Writing through an Online Course
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to introduce analytical procedures for assessing cohesive relations in student EFL academic writing and discuss the results of experimental treatment consisting in participation in a 100% online learning course. After the treatment, both reiteration and conjunction relations were used more appropriately/accurately. The overall frequency of successful uses increased by 25 percent in the case of reiteration relations and nearly 24 percent in the case of conjunction. Moreover, greater variety in reiteration and conjunction devices was achieved.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů