Reflections on ICT Innovations of an Online Literatura Course
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00094111" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00094111 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reflections on ICT Innovations of an Online Literatura Course
Popis výsledku v původním jazyce
The article discusses the ICT innovations implemented in an online literature course. The course American Literature Civil War to Present was taught byl Professor Amy Earhart at Texas University for three semesters. During the last two semesters the author served as her teaching assistant. The course was a joint project the Department of English (DoP) and University Writing Center (UWC) with the aim to convert a face-to-face course into an online course. In addition, the goal of the course was to improve students´ collaboration and research skills synchronize with UWC tutors. Using an analysis of results from the spring 2012 semester, combining it with the author´s experiences as a teaching assistant during the following two semesters and providing a closing report by DoP and UWC on the succesfulness of the project, the research provides valuable information on improving online course through best practice and writing center tutors.
Název v anglickém jazyce
Reflections on ICT Innovations of an Online Literatura Course
Popis výsledku anglicky
The article discusses the ICT innovations implemented in an online literature course. The course American Literature Civil War to Present was taught byl Professor Amy Earhart at Texas University for three semesters. During the last two semesters the author served as her teaching assistant. The course was a joint project the Department of English (DoP) and University Writing Center (UWC) with the aim to convert a face-to-face course into an online course. In addition, the goal of the course was to improve students´ collaboration and research skills synchronize with UWC tutors. Using an analysis of results from the spring 2012 semester, combining it with the author´s experiences as a teaching assistant during the following two semesters and providing a closing report by DoP and UWC on the succesfulness of the project, the research provides valuable information on improving online course through best practice and writing center tutors.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015-2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
62-72
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—