Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflections on ICT Innovations of an Online Literatura Course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00094111" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00094111 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflections on ICT Innovations of an Online Literatura Course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article discusses the ICT innovations implemented in an online literature course. The course American Literature Civil War to Present was taught byl Professor Amy Earhart at Texas University for three semesters. During the last two semesters the author served as her teaching assistant. The course was a joint project the Department of English (DoP) and University Writing Center (UWC) with the aim to convert a face-to-face course into an online course. In addition, the goal of the course was to improve students´ collaboration and research skills synchronize with UWC tutors. Using an analysis of results from the spring 2012 semester, combining it with the author´s experiences as a teaching assistant during the following two semesters and providing a closing report by DoP and UWC on the succesfulness of the project, the research provides valuable information on improving online course through best practice and writing center tutors.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflections on ICT Innovations of an Online Literatura Course

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the ICT innovations implemented in an online literature course. The course American Literature Civil War to Present was taught byl Professor Amy Earhart at Texas University for three semesters. During the last two semesters the author served as her teaching assistant. The course was a joint project the Department of English (DoP) and University Writing Center (UWC) with the aim to convert a face-to-face course into an online course. In addition, the goal of the course was to improve students´ collaboration and research skills synchronize with UWC tutors. Using an analysis of results from the spring 2012 semester, combining it with the author´s experiences as a teaching assistant during the following two semesters and providing a closing report by DoP and UWC on the succesfulness of the project, the research provides valuable information on improving online course through best practice and writing center tutors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015-2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    62-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus