Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sculpting Students´ Skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F17%3A00097330" target="_blank" >RIV/00216224:14640/17:00097330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sculpting Students´ Skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this text is to share the author´s experience with developing and teaching language activities based on statues, sculptures or installations. It has been observed that those activities have enormous communicative potential and by emphasizing the visual, creative (or even physical) dimension of the tasks students are able to apply their language skills in a very natural way. The sample activities presented in this text should demonstrate various possibilities to include three dimensional artworks into language classes. Furthermore, it is argued that it is worth experimenting with creative tasks, with less traditional sculptural art and with teaching outdoors. The statues and sculptures related to historical events or cultural controversies can provoke students to express their personal views and share their ideas; debating expectations and roles related to art in public spaces develops students´ critical thinking and cultural awareness. Activities related to abstract sculptures or installations can stimulate students´ imaginative and critical potential, and thus contribute to a more personalized and engaging foreign language practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Sculpting Students´ Skills

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this text is to share the author´s experience with developing and teaching language activities based on statues, sculptures or installations. It has been observed that those activities have enormous communicative potential and by emphasizing the visual, creative (or even physical) dimension of the tasks students are able to apply their language skills in a very natural way. The sample activities presented in this text should demonstrate various possibilities to include three dimensional artworks into language classes. Furthermore, it is argued that it is worth experimenting with creative tasks, with less traditional sculptural art and with teaching outdoors. The statues and sculptures related to historical events or cultural controversies can provoke students to express their personal views and share their ideas; debating expectations and roles related to art in public spaces develops students´ critical thinking and cultural awareness. Activities related to abstract sculptures or installations can stimulate students´ imaginative and critical potential, and thus contribute to a more personalized and engaging foreign language practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Humanising Language Teaching

  • ISSN

    1755-9715

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    August 2017

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus