On Creating a Motivational Learning Environment in the Course of Learning Russian as a Foreign Language in the Czech Audience
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F17%3A00098073" target="_blank" >RIV/00216224:14640/17:00098073 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
K voprosu o sozdanii motivacionnoj učebnoj sredy v processe izučenia russkogo jazyka kak inostrannogo v češskoj auditorii
Popis výsledku v původním jazyce
Statja posvjaščena voprosam sozdanija ličnostno-orientirovannoj sredy v obučeniji russkomu jazyku kak inostrannomu v češskoj auditorii. Važnym voprosom zdeś stanovitsja problema organizaciji motivacionnogo etapa v izučeniji nerodnogo jazyka. Avtory statji predlagajut rjad prijomov mitivirujuščego charaktera, kotoryje možno ispolzovať na raznych etapach zanjatij po russkomu jazyku kak inostrannomu.
Název v anglickém jazyce
On Creating a Motivational Learning Environment in the Course of Learning Russian as a Foreign Language in the Czech Audience
Popis výsledku anglicky
The article is devoted to the creation of a student-centered learning environment when teaching Russian as a foreign language to Czech students. Of great importance in this case is the organization of a motivational stage in non-native language learning. This stage is based on the mechanisms, which enable us to include students’ subjective experience into their learning activities. We suggest using different methods for motivating activities in teaching grammar, vocabulary, style, syntax, speaking and other skills. The scientific novelty of the article is determined by new approaches in teaching Russian as a foreign language, primarily a subject-oriented approach. This allows us to build new “routes” in learning Russian as a foreign language using students’ personal experiences. We suggest doing exercises centered around the student's personality, their value fields and subjective representations. It makes possible to develop not only the skills of speaking and reading in a non-native language, but also to solve an educational task: to include the subject of instructions into the field of moral representations. The authors of the article suggest a number of techniques of a motivating nature that can be used at different stages of learning Russian as a foreign language: motivating questions; oral stories on the topic of the lesson, based on students’ own experience; blitz-survey on the topic of the lesson; associograms.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Filologia a kultura
ISSN
2074-0239
e-ISSN
—
Svazek periodika
48
Číslo periodika v rámci svazku
č. 2
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
232-237
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—