Shifting the Balance: Promoting autonomy and self-reflection in ESP
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F17%3A00100247" target="_blank" >RIV/00216224:14640/17:00100247 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Shifting the Balance: Promoting autonomy and self-reflection in ESP
Popis výsledku v původním jazyce
The modern trend in language teaching emphasises the need to develop skills that enable students to become self-sufficient in their future life with a foreign language. We describe two different learning situations in which learner autonomy is promoted; the first being an elective ESP course for students across university entitled "English Autonomously", the second, a standard ESP course for Law Faculty undergraduates. While the former is primarily about student self-reflection and setting one’s own learning goals, our experience shows that it is also possible to introduce elements of autonomy into the latter, more structured course.
Název v anglickém jazyce
Shifting the Balance: Promoting autonomy and self-reflection in ESP
Popis výsledku anglicky
The modern trend in language teaching emphasises the need to develop skills that enable students to become self-sufficient in their future life with a foreign language. We describe two different learning situations in which learner autonomy is promoted; the first being an elective ESP course for students across university entitled "English Autonomously", the second, a standard ESP course for Law Faculty undergraduates. While the former is primarily about student self-reflection and setting one’s own learning goals, our experience shows that it is also possible to introduce elements of autonomy into the latter, more structured course.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Language Teaching Tomorrow
ISSN
2343-0281
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
May
Stát vydavatele periodika
FI - Finská republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
1-3
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—