Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fostering Students’ Self-Directed Language Learning: Approaches to Advising

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F24%3A00136350" target="_blank" >RIV/00216224:14640/24:00136350 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sisaljournal.org/wp-content/uploads/2024/06/sindelarova-skupenova_herout-1.pdf" target="_blank" >https://sisaljournal.org/wp-content/uploads/2024/06/sindelarova-skupenova_herout-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37237/150206" target="_blank" >10.37237/150206</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fostering Students’ Self-Directed Language Learning: Approaches to Advising

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes and discusses how two formats of advising in language learning offered at the Masaryk University Language Centre attempt to respond to students’ needs in self-regulating their learning. The focus is on comparing the advising sessions incorporated into an elective L2 course aiming at learner autonomy development and the sessions offered in obligatory L3 courses. A small study was conducted in both settings, identifying differences between students’ previous experiences, skills and expectations. Furthermore, two cases of individual advisees were analysed to gain a deeper insight into how similar students are supported by the different advising formats and available choices about their language learning. The case studies briefly portray how advising sessions navigate students in choosing their learning materials or methods. The aim of the paper is to illustrate that allowing students to make decisions about their language learning fosters their self-regulated learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Fostering Students’ Self-Directed Language Learning: Approaches to Advising

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes and discusses how two formats of advising in language learning offered at the Masaryk University Language Centre attempt to respond to students’ needs in self-regulating their learning. The focus is on comparing the advising sessions incorporated into an elective L2 course aiming at learner autonomy development and the sessions offered in obligatory L3 courses. A small study was conducted in both settings, identifying differences between students’ previous experiences, skills and expectations. Furthermore, two cases of individual advisees were analysed to gain a deeper insight into how similar students are supported by the different advising formats and available choices about their language learning. The case studies briefly portray how advising sessions navigate students in choosing their learning materials or methods. The aim of the paper is to illustrate that allowing students to make decisions about their language learning fosters their self-regulated learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies in Self-Access Learning Journal

  • ISSN

    2185-3762

  • e-ISSN

    2185-3762

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    JP - Japonsko

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    213-228

  • Kód UT WoS článku

    001283549700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85197779446