A European perspective on ESP Learning and Teaching Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F18%3A00106341" target="_blank" >RIV/00216224:14640/18:00106341 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A European perspective on ESP Learning and Teaching Research
Popis výsledku v původním jazyce
Although there is increasing interest in innovative practices in English for Specific Purposes (ESP) teaching (Shrestha, 2015; Teaching Practices in ESP today, 2016), reports in the published ESP literature are still relatively rare and, lacking theoretical underpinning, tend to read like « war stories and romances » (Bowyers 1980). In particular, calls for empirical research to investigate the efficacy of ESP programmes (Master 2005) have remained largely unanswered, in spite of the impact of English as the language of communication between non-native speakers of English (English as a lingua franca) on ESP programmes as well as on the type of research needed to support and design these programmes (Hewings 2002). This seminar aims to bridge these gaps and to address key issues related to research in ESP teaching and learning, by inviting authors to present current research from a variety of European contexts (and from further afield) at the intersection of the theoretical and practical dimensions of English for Specific Purposes.
Název v anglickém jazyce
A European perspective on ESP Learning and Teaching Research
Popis výsledku anglicky
Although there is increasing interest in innovative practices in English for Specific Purposes (ESP) teaching (Shrestha, 2015; Teaching Practices in ESP today, 2016), reports in the published ESP literature are still relatively rare and, lacking theoretical underpinning, tend to read like « war stories and romances » (Bowyers 1980). In particular, calls for empirical research to investigate the efficacy of ESP programmes (Master 2005) have remained largely unanswered, in spite of the impact of English as the language of communication between non-native speakers of English (English as a lingua franca) on ESP programmes as well as on the type of research needed to support and design these programmes (Hewings 2002). This seminar aims to bridge these gaps and to address key issues related to research in ESP teaching and learning, by inviting authors to present current research from a variety of European contexts (and from further afield) at the intersection of the theoretical and practical dimensions of English for Specific Purposes.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Brno, 14th ESSE Conference
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
20
Počet zahraničních účastníků
10
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce