Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Why do we forget languages? - Or do we?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F19%3A00112918" target="_blank" >RIV/00216224:14640/19:00112918 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Why do we forget languages? - Or do we?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In my presentation introduced the results of some psycho- and neurolinguistic studies concerning language attrition and forgetting. I focused on whether and how vocabulary and grammar can be forgotten or lost. Role of emotions was stressed and special attention was paid to trauma and conflict in connection to human memory and language processing. I wanted to show how this type of knowledge can contribute to our foreign language teaching and how we can support our students not only in successfully learning their languages but also in using them and maintaining them.

  • Název v anglickém jazyce

    Why do we forget languages? - Or do we?

  • Popis výsledku anglicky

    In my presentation introduced the results of some psycho- and neurolinguistic studies concerning language attrition and forgetting. I focused on whether and how vocabulary and grammar can be forgotten or lost. Role of emotions was stressed and special attention was paid to trauma and conflict in connection to human memory and language processing. I wanted to show how this type of knowledge can contribute to our foreign language teaching and how we can support our students not only in successfully learning their languages but also in using them and maintaining them.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů