Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvíjení IKK v kurzech odborného cizího jazyka: rodilý mluvčí-nepedagog ve výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F19%3A00113342" target="_blank" >RIV/00216224:14640/19:00113342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvíjení IKK v kurzech odborného cizího jazyka: rodilý mluvčí-nepedagog ve výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výuka cizího odborného jazyka nespočívá pouze ve výuce odborné slovní zásoby a rozvíjení znalostí v dalších lingvistických kategoriích. Dnes více než kdy dříve zasahují potřeby studentů do oblasti dovedností sociolingvistických, pragmatických a obecných. Na příkladu dvou didaktických aktivit budeme demonstrovat možnosti posilování těchto dovedností s důrazem na kompetenci interkulturní, která se stala novým horizontem ve výuce cizích jazyků (Beacco 2000, Beacco 2013). Jako první představíme videokonferenční výuku, která byla relizována mezi Centrem jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity (CJV MU) a Aftec Tours a CJV MU a l’IUT Université Picardie, a dále obsah předmětu asistentství studentů programu Erasmus ve výuce cizích jazyků na MU a jeho realizaci v kurzech odborné francouzštiny na Ekonomicko-správní fakultě MU. V obou případech budeme specifikovat jejich interkulturní dimenzi a možnosti rozvoje dovedností, které budou studenti potřebovat ve svém budoucím profesním životě.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing intercultural communicative competence in foreign language courses for specific purposes: the role of a native speaker

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching a foreign language for specific purposes is not just about teaching vocabulary and developing knowledge in other linguistic categories. Today, more than ever, the needs of students affect sociolinguistic, pragmatic and general skills. By demonstrating three didactic activities we will demonstrate the possibilities of strengthening these skills with an emphasis on intercultural competence, which has become a new horizon in foreign language teaching (Beacco 2000, Beacco 2013). We will introduce videoconferencing lessons that were organized between the Language Center of Masaryk University (CJV MU) and Aftec Tours and CJV MU and l'IUT Université Picardie and also the content of the course Erasmus students assistant in foreign language teaching at MU and its implementation in courses of business French at the Faculty of Economics and Administration MU. We will specify their intercultural dimension and skills development opportunities that students will need in their future professional lives.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3

  • ISBN

    9788026109327

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    80-91

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    ZČU Plzeň

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku