Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creative interdisciplinary collaboration: A systematic literature review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F20%3A00115584" target="_blank" >RIV/00216224:14640/20:00115584 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1871187119302196" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1871187119302196</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tsc.2019.100626" target="_blank" >10.1016/j.tsc.2019.100626</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creative interdisciplinary collaboration: A systematic literature review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A systematic literature review was conducted to condense recent contributions on interdisciplinary collaboration for creativity as a strategic approach to aim innovation. Sixty-one documents from the period of the last five years were selected from Scopus. Findings were analyzed toidentify whathas currently beeninvestigated about interdisciplinary collaboration in creativity; namely, what types of problems emerge within interdisciplinary collaboration and what elements are important to consider regarding interdisciplinary collaboration to foster creativity. A rising tendency for research in interdisciplinary groups and creativity was detected. Results of the studied texts include working definitions, knowledge domain aggrupations, highlights on organizational, educational and research fields and arguments that enhance creativity in the individual, collective and environmental dimensions. Their practical implications for management and theoretical models are also identified. This review integrates studied ideas with a proposition of a more detailed definition of creative interdisciplinary collaboration in the given framework.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative interdisciplinary collaboration: A systematic literature review

  • Popis výsledku anglicky

    A systematic literature review was conducted to condense recent contributions on interdisciplinary collaboration for creativity as a strategic approach to aim innovation. Sixty-one documents from the period of the last five years were selected from Scopus. Findings were analyzed toidentify whathas currently beeninvestigated about interdisciplinary collaboration in creativity; namely, what types of problems emerge within interdisciplinary collaboration and what elements are important to consider regarding interdisciplinary collaboration to foster creativity. A rising tendency for research in interdisciplinary groups and creativity was detected. Results of the studied texts include working definitions, knowledge domain aggrupations, highlights on organizational, educational and research fields and arguments that enhance creativity in the individual, collective and environmental dimensions. Their practical implications for management and theoretical models are also identified. This review integrates studied ideas with a proposition of a more detailed definition of creative interdisciplinary collaboration in the given framework.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Thinking Skills and Creativity

  • ISSN

    1871-1871

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    000517751900005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85077378516