Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Collaboration with Artists as a Prerequisite for the Development of Teachers' Creative Practice: a Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10467789" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10467789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=H-C_TsfER_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=H-C_TsfER_</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34639/rpea.v13i1.220" target="_blank" >10.34639/rpea.v13i1.220</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Collaboration with Artists as a Prerequisite for the Development of Teachers' Creative Practice: a Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Within the broader framework of curriculum reform and changes in education in the Czech Republic, the author examines the collaboration between teachers and artists in formal education and the possibilities of this collaboration for the development of creative pedagogical practice. It explores the adaptation of artistic practices, techniques and approaches to the context of teaching in formal education to develop pupils&apos; creativity. She asks: 1. How does collaboration with artists develop the creative practice of teachers? 2. What artistic practices and approaches can be adapted into teaching to develop creativity? The research project has the character of a multi-case study. In this paper, the author presents the preliminary results of qualitative research of the first case of teacher-artist collaboration informed by the findings of selected international studies. The research is part of the author&apos;s dissertation project.

  • Název v anglickém jazyce

    Collaboration with Artists as a Prerequisite for the Development of Teachers' Creative Practice: a Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Within the broader framework of curriculum reform and changes in education in the Czech Republic, the author examines the collaboration between teachers and artists in formal education and the possibilities of this collaboration for the development of creative pedagogical practice. It explores the adaptation of artistic practices, techniques and approaches to the context of teaching in formal education to develop pupils&apos; creativity. She asks: 1. How does collaboration with artists develop the creative practice of teachers? 2. What artistic practices and approaches can be adapted into teaching to develop creativity? The research project has the character of a multi-case study. In this paper, the author presents the preliminary results of qualitative research of the first case of teacher-artist collaboration informed by the findings of selected international studies. The research is part of the author&apos;s dissertation project.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Revista Portuguesa de Educaȯ̂ Arts̕tica

  • ISSN

    1647-905X

  • e-ISSN

    2183-7481

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PT - Portugalská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    15-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus