Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Children in Active Zones

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10407412" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10407412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Children in Active Zones

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter presents a collaboration between Department of Art Education, Pedf Charles University and the Museum of Decorative Arts in Prague within a concept of Visual Literacy. In line with current trends in cultural and art education, which UPM has been pursuing in collaboration with researchers and students of the Department of Art Education, Charles University, visual perception and other modalities of perceiving museum collections in children and the youth have been in the center of interest since the 1990&apos;s. A joint research showed that it was necessary to develop a cognitive educational model that would support multimodal (multisensory) perception of a cultural artifact. This approach focuses on object-based and situated learning, and for teachers it is the basis for further elaboration of the museum education program into school projects. A case study of pre-school children&apos;s cognitive and creative activities in Museum Active Zones reveals how inspirations from the art-work of Czech artist Pravoslav Rada have been transposed into educative strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    Children in Active Zones

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter presents a collaboration between Department of Art Education, Pedf Charles University and the Museum of Decorative Arts in Prague within a concept of Visual Literacy. In line with current trends in cultural and art education, which UPM has been pursuing in collaboration with researchers and students of the Department of Art Education, Charles University, visual perception and other modalities of perceiving museum collections in children and the youth have been in the center of interest since the 1990&apos;s. A joint research showed that it was necessary to develop a cognitive educational model that would support multimodal (multisensory) perception of a cultural artifact. This approach focuses on object-based and situated learning, and for teachers it is the basis for further elaboration of the museum education program into school projects. A case study of pre-school children&apos;s cognitive and creative activities in Museum Active Zones reveals how inspirations from the art-work of Czech artist Pravoslav Rada have been transposed into educative strategies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Guiding the Eye: Visual Literacy in Art Museums

  • ISBN

    978-3-8309-4112-5

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    125-135

  • Počet stran knihy

    177

  • Název nakladatele

    Waxmann

  • Místo vydání

    Münster : Waxmann

  • Kód UT WoS kapitoly