Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diversifying discourse: the influence of visual culture on Children's parception and creation of art.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108992" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108992 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diversifying discourse: the influence of visual culture on Children's parception and creation of art.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Influences from popular visual culture in western-developed countries, impacts the perception and creation of art in school-age children in novel ways. Bridging research in media and culture studies, cognitive science, and psychology with their own research, the authors examine how the primary influence of visual culture demands a new interpretation of children's art beyond the material dimension of markmaking analysis. Using examples from two case studies with infants and pre-school students in the Czech Republic, the authors present their case for changing instructional practice and design in art education for revealing one's own (multi) cultural experiences within individualized contexts of perception.

  • Název v anglickém jazyce

    Diversifying discourse: the influence of visual culture on Children's parception and creation of art.

  • Popis výsledku anglicky

    Influences from popular visual culture in western-developed countries, impacts the perception and creation of art in school-age children in novel ways. Bridging research in media and culture studies, cognitive science, and psychology with their own research, the authors examine how the primary influence of visual culture demands a new interpretation of children's art beyond the material dimension of markmaking analysis. Using examples from two case studies with infants and pre-school students in the Czech Republic, the authors present their case for changing instructional practice and design in art education for revealing one's own (multi) cultural experiences within individualized contexts of perception.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Exploring Children´s Creative Narratives

  • ISBN

    978-0-415-56563-9

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    132-153

  • Počet stran knihy

    260

  • Název nakladatele

    Routledge, Taylor & Francis Group,

  • Místo vydání

    London and New York

  • Kód UT WoS kapitoly