Diversifying discourse: the influence of visual culture on Children's parception and creation of art.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108992" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108992 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Diversifying discourse: the influence of visual culture on Children's parception and creation of art.
Popis výsledku v původním jazyce
Influences from popular visual culture in western-developed countries, impacts the perception and creation of art in school-age children in novel ways. Bridging research in media and culture studies, cognitive science, and psychology with their own research, the authors examine how the primary influence of visual culture demands a new interpretation of children's art beyond the material dimension of markmaking analysis. Using examples from two case studies with infants and pre-school students in the Czech Republic, the authors present their case for changing instructional practice and design in art education for revealing one's own (multi) cultural experiences within individualized contexts of perception.
Název v anglickém jazyce
Diversifying discourse: the influence of visual culture on Children's parception and creation of art.
Popis výsledku anglicky
Influences from popular visual culture in western-developed countries, impacts the perception and creation of art in school-age children in novel ways. Bridging research in media and culture studies, cognitive science, and psychology with their own research, the authors examine how the primary influence of visual culture demands a new interpretation of children's art beyond the material dimension of markmaking analysis. Using examples from two case studies with infants and pre-school students in the Czech Republic, the authors present their case for changing instructional practice and design in art education for revealing one's own (multi) cultural experiences within individualized contexts of perception.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Exploring Children´s Creative Narratives
ISBN
978-0-415-56563-9
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
132-153
Počet stran knihy
260
Název nakladatele
Routledge, Taylor & Francis Group,
Místo vydání
London and New York
Kód UT WoS kapitoly
—