Kontext pro nový diskurs jakžto sémiotickou praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110586" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110586 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis
Popis výsledku v původním jazyce
Whereas digital media and other aspects of visual popular culture predominate the frames of reference of school-age children, their context (codes) of reference, in large part, do not contain those used by art cultural education professionals. Most art professional (con)textualise their interpretations from a more formalistic tradition, unlike school-age children, whose use of iconographic elements from their experiential subcultures, are projected into the content of their visual encounters. In order to find relevancy for today?s art education, interrelationships between codes of the participant and visual experiences must be built upon the development of new strategies between viewers, artifacts and experts. This article presents the background and use of dialogic strategies for new discourse from the ´Open Dialogue Club´ program between the Department of Art Education at Charles University and the Galerie Rudolfinum, a contemporary art space, in Prague Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis
Popis výsledku anglicky
Whereas digital media and other aspects of visual popular culture predominate the frames of reference of school-age children, their context (codes) of reference, in large part, do not contain those used by art cultural education professionals. Most art professional (con)textualise their interpretations from a more formalistic tradition, unlike school-age children, whose use of iconographic elements from their experiential subcultures, are projected into the content of their visual encounters. In order to find relevancy for today?s art education, interrelationships between codes of the participant and visual experiences must be built upon the development of new strategies between viewers, artifacts and experts. This article presents the background and use of dialogic strategies for new discourse from the ´Open Dialogue Club´ program between the Department of Art Education at Charles University and the Galerie Rudolfinum, a contemporary art space, in Prague Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal Of Art & Design Education
ISSN
1476-8062
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—