Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kontext pro nový diskurs jakžto sémiotickou praxi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110586" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110586 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Whereas digital media and other aspects of visual popular culture predominate the frames of reference of school-age children, their context (codes) of reference, in large part, do not contain those used by art cultural education professionals. Most art professional (con)textualise their interpretations from a more formalistic tradition, unlike school-age children, whose use of iconographic elements from their experiential subcultures, are projected into the content of their visual encounters. In order to find relevancy for today?s art education, interrelationships between codes of the participant and visual experiences must be built upon the development of new strategies between viewers, artifacts and experts. This article presents the background and use of dialogic strategies for new discourse from the ´Open Dialogue Club´ program between the Department of Art Education at Charles University and the Galerie Rudolfinum, a contemporary art space, in Prague Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis

  • Popis výsledku anglicky

    Whereas digital media and other aspects of visual popular culture predominate the frames of reference of school-age children, their context (codes) of reference, in large part, do not contain those used by art cultural education professionals. Most art professional (con)textualise their interpretations from a more formalistic tradition, unlike school-age children, whose use of iconographic elements from their experiential subcultures, are projected into the content of their visual encounters. In order to find relevancy for today?s art education, interrelationships between codes of the participant and visual experiences must be built upon the development of new strategies between viewers, artifacts and experts. This article presents the background and use of dialogic strategies for new discourse from the ´Open Dialogue Club´ program between the Department of Art Education at Charles University and the Galerie Rudolfinum, a contemporary art space, in Prague Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal Of Art & Design Education

  • ISSN

    1476-8062

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus