Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic Self-Organised Learning Environment – the lessons to be learned and taught

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F21%3A00121635" target="_blank" >RIV/00216224:14640/21:00121635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/13628/11977" target="_blank" >https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/13628/11977</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic Self-Organised Learning Environment – the lessons to be learned and taught

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper the author describes an exploratory practice-based research study on Academic Self-Organised Learning Environments, conducted with and also by student teachers of science in their course of English. The students took part in an experimental ASOLE class and subsequently described and evaluated this experience in essays and class discussions. Results show that future teachers view the concept of self-organised learning environments as potentially very beneficial in terms of developing specific skills and competences such as critical thinking and autonomy, however, they also highlight specific risks or problematic issues associated with the method, e.g. the effect of this type of learning on different personalities of children. Implementing ASOLE into a course for future teachers was a transformative experience especially when combined with the exploratory study and will hopefully help the students become reflective teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Academic Self-Organised Learning Environment – the lessons to be learned and taught

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper the author describes an exploratory practice-based research study on Academic Self-Organised Learning Environments, conducted with and also by student teachers of science in their course of English. The students took part in an experimental ASOLE class and subsequently described and evaluated this experience in essays and class discussions. Results show that future teachers view the concept of self-organised learning environments as potentially very beneficial in terms of developing specific skills and competences such as critical thinking and autonomy, however, they also highlight specific risks or problematic issues associated with the method, e.g. the effect of this type of learning on different personalities of children. Implementing ASOLE into a course for future teachers was a transformative experience especially when combined with the exploratory study and will hopefully help the students become reflective teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    02

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    83-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus