Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing Students’ Metacognition in Legal English Classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F22%3A00128691" target="_blank" >RIV/00216224:14640/22:00128691 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://bsp.uwb.edu.pl/wp-content/uploads/2022/10/35_BSP-27-4.pdf" target="_blank" >http://bsp.uwb.edu.pl/wp-content/uploads/2022/10/35_BSP-27-4.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15290/bsp.2022.27.04.03" target="_blank" >10.15290/bsp.2022.27.04.03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing Students’ Metacognition in Legal English Classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last two decades, researchers have shown the importance of metacognition in language learning and teaching. This paper focuses on students’ metacognition in the course ‘English for Lawyers’ at Masaryk University and reports on the action research which was performed over the period of three years, 2019–2021. The objectives of the research were twofold: to identify how students perceive their learning in legal English lessons in which both the legal content and academic skills were practised, and then to find out whether implementing steps that raise their metacognition would help students become more efficient learners. By collecting data from reflective questionnaires given to students, the teacher analysed the teaching and learning situations and proposed changes, such as explaining the learning opportunities of the lessons and supporting the planning, monitoring, and evaluating of students’ learning, so that students could exploit the full potential of lessons and their learning abilities.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing Students’ Metacognition in Legal English Classes

  • Popis výsledku anglicky

    In the last two decades, researchers have shown the importance of metacognition in language learning and teaching. This paper focuses on students’ metacognition in the course ‘English for Lawyers’ at Masaryk University and reports on the action research which was performed over the period of three years, 2019–2021. The objectives of the research were twofold: to identify how students perceive their learning in legal English lessons in which both the legal content and academic skills were practised, and then to find out whether implementing steps that raise their metacognition would help students become more efficient learners. By collecting data from reflective questionnaires given to students, the teacher analysed the teaching and learning situations and proposed changes, such as explaining the learning opportunities of the lessons and supporting the planning, monitoring, and evaluating of students’ learning, so that students could exploit the full potential of lessons and their learning abilities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Białostockie Studia Prawnicze (BSP)

  • ISSN

    1689-7404

  • e-ISSN

    2719-9452

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    35-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus