GeoGebra Software Use within a Content and Language Integrated Learning Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885025" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885025 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/13:43885025
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GeoGebra Software Use within a Content and Language Integrated Learning Environment
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents results of a research study focusing on the analysis, comparison, and description of students' attitudes towards the teaching of mathematics lessons presented in a foreign language (English) using the Content and Language Integrated Learning (CLIL) method in three elementary schools. The aim of the research is to test the hypothesis that the teaching of mathematics in a foreign language by the CLIL method would be evaluated positively by participating students. The research also focused on the question of whether or not, or to what degree, the implementation of the foreign language (English) along with the use of an interactive tool, such as GeoGebra software in mathematics lessons, was perceived as being meaningful and as significantly improving the effectiveness of student learning.
Název v anglickém jazyce
GeoGebra Software Use within a Content and Language Integrated Learning Environment
Popis výsledku anglicky
This paper presents results of a research study focusing on the analysis, comparison, and description of students' attitudes towards the teaching of mathematics lessons presented in a foreign language (English) using the Content and Language Integrated Learning (CLIL) method in three elementary schools. The aim of the research is to test the hypothesis that the teaching of mathematics in a foreign language by the CLIL method would be evaluated positively by participating students. The research also focused on the question of whether or not, or to what degree, the implementation of the foreign language (English) along with the use of an interactive tool, such as GeoGebra software in mathematics lessons, was perceived as being meaningful and as significantly improving the effectiveness of student learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Contemporary Education: international bilingual scientific Journal
ISSN
2304-9650
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2-1
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
100-116
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—