Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Plurilingual Competence in a Child: A Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F24%3A00137661" target="_blank" >RIV/00216224:14640/24:00137661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/2384/7476/5306-1/0#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/2384/7476/5306-1/0#preview</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0562-2024" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M280-0562-2024</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Plurilingual Competence in a Child: A Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our paper we focus on a 4-year-old plurilingual child whose mother tongue is Hebrew and who has been acquiring Czech as a second language as well as other foreign languages such as English, Spanish and French. We analyse the data in terms of interlanguage relations and try to see if, to what extent and how the individual languages interact with each other. We pay attention to borrowings, interference, code-switching and agrammatisms and also try to explain matters that do not fall in the previously mentioned categories. By closely observing this particular child's family language policy we can gain an insight into what encourages successful acquisition and usage of multiple languages.

  • Název v anglickém jazyce

    Plurilingual Competence in a Child: A Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    In our paper we focus on a 4-year-old plurilingual child whose mother tongue is Hebrew and who has been acquiring Czech as a second language as well as other foreign languages such as English, Spanish and French. We analyse the data in terms of interlanguage relations and try to see if, to what extent and how the individual languages interact with each other. We pay attention to borrowings, interference, code-switching and agrammatisms and also try to explain matters that do not fall in the previously mentioned categories. By closely observing this particular child's family language policy we can gain an insight into what encourages successful acquisition and usage of multiple languages.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Plurilingual Competencies: Perspectives and Actions

  • ISBN

    9788028005627

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    89-95

  • Počet stran knihy

    99

  • Název nakladatele

    MUNI Press

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly