Plurilingual Competence in a Child: A Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F24%3A00137661" target="_blank" >RIV/00216224:14640/24:00137661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/2384/7476/5306-1/0#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/2384/7476/5306-1/0#preview</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0562-2024" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M280-0562-2024</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Plurilingual Competence in a Child: A Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
In our paper we focus on a 4-year-old plurilingual child whose mother tongue is Hebrew and who has been acquiring Czech as a second language as well as other foreign languages such as English, Spanish and French. We analyse the data in terms of interlanguage relations and try to see if, to what extent and how the individual languages interact with each other. We pay attention to borrowings, interference, code-switching and agrammatisms and also try to explain matters that do not fall in the previously mentioned categories. By closely observing this particular child's family language policy we can gain an insight into what encourages successful acquisition and usage of multiple languages.
Název v anglickém jazyce
Plurilingual Competence in a Child: A Case Study
Popis výsledku anglicky
In our paper we focus on a 4-year-old plurilingual child whose mother tongue is Hebrew and who has been acquiring Czech as a second language as well as other foreign languages such as English, Spanish and French. We analyse the data in terms of interlanguage relations and try to see if, to what extent and how the individual languages interact with each other. We pay attention to borrowings, interference, code-switching and agrammatisms and also try to explain matters that do not fall in the previously mentioned categories. By closely observing this particular child's family language policy we can gain an insight into what encourages successful acquisition and usage of multiple languages.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Plurilingual Competencies: Perspectives and Actions
ISBN
9788028005627
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
89-95
Počet stran knihy
99
Název nakladatele
MUNI Press
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—