Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School readiness in the Czech Republic in the context of research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33143718" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33143718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sgbf-kongress2012.unibe.ch/" target="_blank" >http://www.sgbf-kongress2012.unibe.ch/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School readiness in the Czech Republic in the context of research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Right before entering the school, a number of evolutionary changes take place in a child's organism. Most of them are crucial for handling the requirements of systematic education in entering the school. With regard to their dependence on the mechanismsof becoming mature and learning, they represent the base of the so-called child's readiness for starting school. Are children well prepared for the current school requirements? What could be improved in this context, for instance by means of pre-primaryeducation? What priorities can be defined in acting on child prior to their starting school? What provisions should be defined in association with growing school attendance postponements? Those and other questions we have been trying to answer by means of our research and our existing experience from practice, last but not least also based on the knowledge available in specialized literature.

  • Název v anglickém jazyce

    School readiness in the Czech Republic in the context of research

  • Popis výsledku anglicky

    Right before entering the school, a number of evolutionary changes take place in a child's organism. Most of them are crucial for handling the requirements of systematic education in entering the school. With regard to their dependence on the mechanismsof becoming mature and learning, they represent the base of the so-called child's readiness for starting school. Are children well prepared for the current school requirements? What could be improved in this context, for instance by means of pre-primaryeducation? What priorities can be defined in acting on child prior to their starting school? What provisions should be defined in association with growing school attendance postponements? Those and other questions we have been trying to answer by means of our research and our existing experience from practice, last but not least also based on the knowledge available in specialized literature.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0206" target="_blank" >GA406/09/0206: Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí současného kurikula a z pohledu komparace ve vybraných zemích EU</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Bern

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Universität Bern

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče