Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14750%2F12%3A00064727" target="_blank" >RIV/00216224:14750/12:00064727 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the complicated nature of mother tongue of the deaf and the impact this has on their foreign language learning. Different approaches to mother tongue acquisition will be summarized, and the influence of age and language input on theprocess will be explained in the context of the linguistic situation of the deaf who often grow up with two languages. The effect of an already acquired language on learning other languages will also be mentioned. Finally, the paper will relate these issues to the linguistic situation of the deaf and apply its conclusions to teaching foreign languages to the deaf.
Název v anglickém jazyce
Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the complicated nature of mother tongue of the deaf and the impact this has on their foreign language learning. Different approaches to mother tongue acquisition will be summarized, and the influence of age and language input on theprocess will be explained in the context of the linguistic situation of the deaf who often grow up with two languages. The effect of an already acquired language on learning other languages will also be mentioned. Finally, the paper will relate these issues to the linguistic situation of the deaf and apply its conclusions to teaching foreign languages to the deaf.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Linz 2012
ISBN
9788021060609
ISSN
1805-3947
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
61-67
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Linz
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—