Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14750%2F12%3A00064727" target="_blank" >RIV/00216224:14750/12:00064727 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the complicated nature of mother tongue of the deaf and the impact this has on their foreign language learning. Different approaches to mother tongue acquisition will be summarized, and the influence of age and language input on theprocess will be explained in the context of the linguistic situation of the deaf who often grow up with two languages. The effect of an already acquired language on learning other languages will also be mentioned. Finally, the paper will relate these issues to the linguistic situation of the deaf and apply its conclusions to teaching foreign languages to the deaf.

  • Název v anglickém jazyce

    Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the complicated nature of mother tongue of the deaf and the impact this has on their foreign language learning. Different approaches to mother tongue acquisition will be summarized, and the influence of age and language input on theprocess will be explained in the context of the linguistic situation of the deaf who often grow up with two languages. The effect of an already acquired language on learning other languages will also be mentioned. Finally, the paper will relate these issues to the linguistic situation of the deaf and apply its conclusions to teaching foreign languages to the deaf.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Linz 2012

  • ISBN

    9788021060609

  • ISSN

    1805-3947

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    61-67

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Linz

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku