Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The cultural competence challenge: Enhancing deaf and hard-of- hearing English learners’ general knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14750%2F16%3A00090660" target="_blank" >RIV/00216224:14750/16:00090660 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The cultural competence challenge: Enhancing deaf and hard-of- hearing English learners’ general knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As instructors of English for students with hearing impairments, we have identified a pressing need to address, alongside language skills, also the cultural competence of our students. We have repeatedly observed that our students lack cultural knowledge and hence often experience comprehension difficulties when reading texts that refer to specific cultural phenomena, even such that are generally well-known among intact learners. For this reason, we have designed a course in American and Deaf American Culture which is going to focus on raising cultural awareness of deaf and hard-of-hearing English learners. This paper aims to present our project and reflect on the possible benefits of such a course.

  • Název v anglickém jazyce

    The cultural competence challenge: Enhancing deaf and hard-of- hearing English learners’ general knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    As instructors of English for students with hearing impairments, we have identified a pressing need to address, alongside language skills, also the cultural competence of our students. We have repeatedly observed that our students lack cultural knowledge and hence often experience comprehension difficulties when reading texts that refer to specific cultural phenomena, even such that are generally well-known among intact learners. For this reason, we have designed a course in American and Deaf American Culture which is going to focus on raising cultural awareness of deaf and hard-of-hearing English learners. This paper aims to present our project and reflect on the possible benefits of such a course.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů