Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“Is the world open to all? Hard of hearing students and international mobilities”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14750%2F23%3A00130680" target="_blank" >RIV/00216224:14750/23:00130680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    “Is the world open to all? Hard of hearing students and international mobilities”

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this lecture I focused on the topic of international mobilities and their deaf and hard of hearing (DHH) participants. After introducing the matter and mentioning some universal and hearing-loss related obstacles DHH people face, I presented two case studies of two hard of hearing participants who were offered a chance to take part in a short-term mobility for DHH learners. The studies illustrated their different views on such events: from very welcome and exceptional in offering contact with people with similar life experiences to daunting and challenging, leading to difficult questions related particularly with one’s sense of belonging and identity. I concluded the lecture by drawing attention to two recent identity patterns associated with experiencing hearing loss and inclusion in hearing and deaf society, and crossing boundaries into both sides: DeaF and HearinG.

  • Název v anglickém jazyce

    “Is the world open to all? Hard of hearing students and international mobilities”

  • Popis výsledku anglicky

    In this lecture I focused on the topic of international mobilities and their deaf and hard of hearing (DHH) participants. After introducing the matter and mentioning some universal and hearing-loss related obstacles DHH people face, I presented two case studies of two hard of hearing participants who were offered a chance to take part in a short-term mobility for DHH learners. The studies illustrated their different views on such events: from very welcome and exceptional in offering contact with people with similar life experiences to daunting and challenging, leading to difficult questions related particularly with one’s sense of belonging and identity. I concluded the lecture by drawing attention to two recent identity patterns associated with experiencing hearing loss and inclusion in hearing and deaf society, and crossing boundaries into both sides: DeaF and HearinG.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů