Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aware and autonomous : Raising learner autonomy in deaf and hard of hearing learners

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14750%2F23%3A00130732" target="_blank" >RIV/00216224:14750/23:00130732 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aware and autonomous : Raising learner autonomy in deaf and hard of hearing learners

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Council of Europe regards the development of learner autonomy as one of the keystones of education for democratic citizenship and lifelong learning (Council of Europe 2011). The independent learning and self-regulation skills required at university level, let alone independent online learning such as during Covid-19 pandemic times, present a specific set of challenges and requirements for learners. The concept of learner autonomy holds particular importance for deaf and hard of hearing (DHH) learners who tend to employ dependent learning styles. Yet precisely low levels of learner autonomy alongside social and literacy issues represent key factors in academic failure (Scherer &amp; Walter, 1988). After providing a short introduction into the specifics of DHH learners and their characteristics, the paper discusses possible approaches to fostering DHH learners’ autonomy, giving importance to motivational factors, effective strategy investment, progressive assuming of responsibility for one’s learning, self-reflection and confidence building. Examples are based on the authors’ teaching practice, and particularly their experience with the e-learning course Online English for International Mobilities.

  • Název v anglickém jazyce

    Aware and autonomous : Raising learner autonomy in deaf and hard of hearing learners

  • Popis výsledku anglicky

    The Council of Europe regards the development of learner autonomy as one of the keystones of education for democratic citizenship and lifelong learning (Council of Europe 2011). The independent learning and self-regulation skills required at university level, let alone independent online learning such as during Covid-19 pandemic times, present a specific set of challenges and requirements for learners. The concept of learner autonomy holds particular importance for deaf and hard of hearing (DHH) learners who tend to employ dependent learning styles. Yet precisely low levels of learner autonomy alongside social and literacy issues represent key factors in academic failure (Scherer &amp; Walter, 1988). After providing a short introduction into the specifics of DHH learners and their characteristics, the paper discusses possible approaches to fostering DHH learners’ autonomy, giving importance to motivational factors, effective strategy investment, progressive assuming of responsibility for one’s learning, self-reflection and confidence building. Examples are based on the authors’ teaching practice, and particularly their experience with the e-learning course Online English for International Mobilities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Participatory Pedagogies in Language Learning : Best Practice and Case Studies

  • ISBN

    9788075921635

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    40-48

  • Název nakladatele

    University of Chemistry and Technology in Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku