Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of Technology for Promoting Learner Autonomy in English Language Classrooms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605312" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185198" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185198</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of Technology for Promoting Learner Autonomy in English Language Classrooms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There has been a remarkable growth of interest in the practice of technology in language teaching and learning classes in recent years. Several researches have conformed the impact of technology on changing the teaching approach from teacher-center to learner-center in English Language (EL) classrooms. In accordance with the research findings that have shown repeatedly technology has an effective impact on technology in education provides opportunities for learners to experience the new form of learning such as learning autonomy. For example, with the use of computers ant the Internet, learners are able to obtain rich information and authentic learning resources for self-directed learning. In addition, they are relaxed, independent, and more likely to take personal accountability for their own learning both inside and outside the classroom. The aim of this study is to highlight the use of technology to improve learning autonomy in EL classrooms.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Technology for Promoting Learner Autonomy in English Language Classrooms

  • Popis výsledku anglicky

    There has been a remarkable growth of interest in the practice of technology in language teaching and learning classes in recent years. Several researches have conformed the impact of technology on changing the teaching approach from teacher-center to learner-center in English Language (EL) classrooms. In accordance with the research findings that have shown repeatedly technology has an effective impact on technology in education provides opportunities for learners to experience the new form of learning such as learning autonomy. For example, with the use of computers ant the Internet, learners are able to obtain rich information and authentic learning resources for self-directed learning. In addition, they are relaxed, independent, and more likely to take personal accountability for their own learning both inside and outside the classroom. The aim of this study is to highlight the use of technology to improve learning autonomy in EL classrooms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICETA 2020 Proceedings

  • ISBN

    978-0-7381-2366-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    22-26

  • Název nakladatele

    Technická univerzita (Košice)

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    12. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku