Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komplexní průzkum čtyř barokních podobizen ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25110%2F17%3A39911008" target="_blank" >RIV/00216275:25110/17:39911008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komplexní průzkum čtyř barokních podobizen ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Z barokní portrétní sbírky na zámku Jaroměřice nad Rokytnou byly vybrány čtyři šlechtické portréty k provedení neinvazivního a invazivního průzkumu a následného restaurování. Zvolenými metodami průzkumu byl zjištěn stav děl, rozsah a druh poškození, stejně tak druh vybraných použitých materiálů a technika malby obrazů. Nejzajímavějšími zjištěními byla identifikace druhu plátna, které bylo určeno jako bavlněné, technika malby tří z podobizen, která byla určena jako mastná tempera a v neposlední řadě objev významné změny kompozice při malbě portrétu Marie Terezie. Tyto a další informace o aktuálním průzkumu maleb jsou náplní následujícího článku.

  • Název v anglickém jazyce

    An overall examination of four baroque portraits from the collection of the castle Jaroměřice nad Rokytnou

  • Popis výsledku anglicky

    Four paintings from the Baroque portrait collection of the castle of Jaroměřice nad Rokytnou were chosen for the examination and overall conservation. The condition of the paintings, extent of their damage, the painting technique and type of materials used were identified by both non-invasive and invasive methods of examination. Identification of cotton fibres in the canvases of the paintings was one of the most interesting findings as well as the identification of greasy tempera as the main technique of painting. Another interesting information gained from the investigation was that there were considerable changes in the composition during the execution of the portrait of Maria Theresia. These and even more latest information about the examination of the paintings can be found in the following article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Restaurování a ochrana uměleckých děl 2017 : konzervace a restaurování malby a polychromie

  • ISBN

    978-80-905924-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    20-27

  • Název nakladatele

    Arte-fakt - sdružení pro ochranu památek

  • Místo vydání

    Kutná Hora

  • Místo konání akce

    Kutná Hora

  • Datum konání akce

    30. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku