Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pozice jednoslovných příslovečných určení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F04%3A00006731" target="_blank" >RIV/00216275:25210/04:00006731 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Positions of One-Word Adverbials; Placement of Verb Phrase Modifiers in the Perspective of Second Language Acquisition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focuses on one narrow area of word order that seems to cause problems to Czech native speakers learning English as a second language, i.e. the position of adverbials within a clause. The scope is narrowed down to adverbials represented by one-word adverb phrases, modifying VP or higher structures, syntactically integrated into clauses. Adverbials are defined in contrast to other elements, and special attention is paid to the specific positions of adverbials functioning as verb phrase modifiers. The problem of placement of adverbials is particularly significant from the point of view of second language acquisition. Since adverbials are always labelled as the most flexible element in English clause structure, learners can very easily get the impression that they are free elements. Thus in the second chapter there are presented some concrete examples of actual textbooks to show how they deal with the topic. The aim of chapter 3 is to explain the situation on the basis of describ

  • Název v anglickém jazyce

    Positions of One-Word Adverbials; Placement of Verb Phrase Modifiers in the Perspective of Second Language Acquisition

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on one narrow area of word order that seems to cause problems to Czech native speakers learning English as a second language, i.e. the position of adverbials within a clause. The scope is narrowed down to adverbials represented by one-word adverb phrases, modifying VP or higher structures, syntactically integrated into clauses. Adverbials are defined in contrast to other elements, and special attention is paid to the specific positions of adverbials functioning as verb phrase modifiers. The problem of placement of adverbials is particularly significant from the point of view of second language acquisition. Since adverbials are always labelled as the most flexible element in English clause structure, learners can very easily get the impression that they are free elements. Thus in the second chapter there are presented some concrete examples of actual textbooks to show how they deal with the topic. The aim of chapter 3 is to explain the situation on the basis of describ

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-7194-704-0

  • Počet stran knihy

    188

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS knihy